tisdag 25 augusti 2009

. Sär-skrivning-Allan


Ja jag läser igenom en del inlägg.
Efter ett par år i Norge
då man dagligen dags skriver på norska, i alla fall svorska, så ser svenskan lite ut som mellanstadienivå.

Tragiskt.

Eftersom norska är som att "stava och skriva som en sexårig svensk"
så blir det lätt så att även Maja skriver som en sexårig svensk.

Särskrivningens land.
Och det har tagit över mig.
Men jeg kan hvis jeg vil starte og bare skrive bolggen min på norsk da?
Da kanskje jeg ikke föler at det er så sinnsykt irriterende att jeg skriver litt rart.

Eller så droppar vi det och tar tag i dagen!

Nu blir det ansiktspeeling (höll på att bli särskrivning igen), ansiktsmask och lite "all about eyes" under ögonen innan man är redo att möta folket!


//Maja - Vilket folk?


1 kommentar:

Elin - Ett hus till oss sa...

Jag kan tänka mig att det är svårt att hålla reda på två liknande språk. :)

Ha en härlig kväll!