tisdag 25 augusti 2009

. Prata bort dagen

Ooh tack Kitty för alla timmars prat.
Perfekt det.
Sushi och latte, mängder med prat, skvaller.
Och timmarna
bokstavligen sprang iväg!
Underbart bra.
Bestämt mig tidigt idag för att jag skulle baka kanelbullar.
Så för första gången i mitt liv har jag nu, helt ensamt gjort en deg som står och jäser.
Samtidigt som jag hade Linda i telefon så slängde jag ihop denna.
Fräckt!
Jag bakar en tisdag klockan åtta. Jag bakar en söndagsmorgon?
Jag bakar å jag bakar. Vart ska detta leda?
Kanske bara är nu? Det är nu jag har tid?
Haha, har väl varit arbetslös någon gång i mitt liv.
Då bakade jag inte en gång.
Mamma feeling.
Köpte fyra pkt jäst, om jag tänker baka mer!
Tänker han inte ankomma snart lär jag hitta på mer.
Nej nu måste jag göra klart min fylling!
//Maja - dubbel sats fyllning, tyckte det lät bra, så det inte blir torra norska skillingsboller.

1 kommentar:

Patrise sa...

Måste bara säga att det där kortet är så fint på dig Maja! Och även att påminna dig om att han snart kommer ut nu=)=) om du inte visste det=) jag tror på den 28e jag=) puss och lycka till om han hinner komma innan vi hörs!!! PUSSSSS