fredag 21 augusti 2009

. Matlagningskaos




Gott blev det, efter ett matlagningkaos som heter duga.
Jag och min man skulle nog inte kunna hantera en restaurang tillsammans, under stress.
Men ett, två och tre goda skratt får man!

Allt från störtgråt när man river lök till
oljekaos under stekning vilket sluta med olja i halva lägenheten.

Resultatet, ja, pannbiffar med gräddsås och lök.
Mandelpotatis och färsk broccoli.

Helt kanon gott på en lagom spännande fredag.
Varit ganska slappa och sega idag. I alla fall jag.
Känner att det är ugnefär varannan dag full med energi.
Och dagen därpå är det vila som gäller.
Bara kommit ut och blivit rastad runt kvarteret.
Hade hoppats på en miljonvinst med lite FLAX men sluta på 25 kr.
En glass senare så var vi hemma igen.



Kände det på oss att vi skulle ha tur idag!

Nej nu blir det faktiskt soffhäng och matsmältning de närmsta timmarna!
Vem vet kanske vill någon komma till världen snart då är det bra att vara utvilad och mätt,
eller vad säger ni?

//Maja

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja du du behöver all energi du kan få till förlossningen.
Så du gör helt rätt i att äta o vila :D
Kram Emmelie

Maja sa...

Ja jag hoppas på att man kanske kan spara lite tills dess. Men känns inte så just nu, spelar ingen roll om jag sov en hel dag bara pigg nästa sen är man trött igen haha.