måndag 17 augusti 2009

. Hoho vad tiden går, när man inte kan gå snabbt

Då har Maja strosat runt på stan.
Bokstavligen strosat.
Kan ju inte farta fram med det vanliga tempot!
Tur är väl det, annars hade väl tiden gått ännu långsammare!
Nu har jag ju faktiskt vart ute i FEM timmar.
Fräckt.
Därav besök hos farbror doktorn kl 9.
Det gick bra, hade gått ner lite i vikt, vilket inte gör mig något alls, Melvin hade nog gått upp i vikt dock. Nu var då magen 34 cm. Eller sa han 33? Ja inte så intressant. Den är stor i alla fall för att sitta på mig. Men har förstått att det är så det ska vara vid sådana här tillfällen ;-)
Denna veckan tyckte herr doktor att Melvin låg med huvudet neråt igen.
Och dessutom fixerad, tror jag? Om inte annat så känns det så.
Efter besöket strosade jag neråt Kalle Johan. In på Egertorget : )


Tror jag spenderade ca 1½ timme där. Fick till och med jobba lite! Jiiho!

Underhöll Emma under hennes lunch. Trevligt.


Fick mig en islatte och kanelbulle och strosade vidare. Satt en stund och såg på alla turister som fortfarande irrar runt längst storgatan.



Blev en tur in på Esthetique och VITA. Det är liskom sådana saker man kan handla handla nu.
Annan shopping känns ju överflödig. Vilka skor ska jag prova? Herravdelingen nästa?
Nope det får vänta tills pråmarna blivit små roddbåtar igen!!




Detta blev inhandlat i alla fall! Så nu har jag liite att göra idag, vilket innehåller, färga ögonbrynen ha på en ansiktisktmask och läsa tidning.

Skit kul verkligen. Men bara man gör något så! Tjiho!
//Maja


4 kommentarer:

Ingrid sa...

Fixerad och gått ner i vikt!Då kommer han ut snart,Ta du och strosa på,Om jag känner oro,vad ska då Vlaimira känna? Ingrid

Maja sa...

Hoho nu blir jag också orolig : ) Jag hoppas han stannar en vecka i alla fall, då kommer jag nog vara menatl förberedd! Jag tror mamma är allmänt skakis, får liksom inte riktigt kontakt med henne hehe.

Unknown sa...

Då har du ganska liten mage ändå :)
Min va 40 en av de sista gångerna ;)

Maja sa...

Sedär, men han kan vara stor ändå tror jag ;-) Ligger väl långt in hehe. Ska bli intressant å se hur mkt han tänker till å väga när det är dax!