måndag 16 november 2009

. Ny vecka med oskrivna blad


God morgon! Eller ja, morgonen är väl kanske snart slut. Men vi har så smått startat dagen.
Skönt som få. Den stora kaffen med skummad mjölk och kanel är uppdrucken [läs svart tråkig kaffe för min mjölk var slut] , pigga och glada. Eller i alla fall jag. Mini tar sig en nap igen.


Tvn står på i bakgrunden, och den ena Tv-shopen efter den andra avlöser varandra. Är inne på den tredje varianten av "träna bara 20 min, tre gånger i veckan och gå ned hela dig själv" eller ja, något liknande.
How great is'nt that? - Ja det kan man verkligen fråga sig. Varför tar man då inte tag i sig själv och tränar tre ggr i veckan i 20 minuter? För jag är omotiverad. Yes. Men man kanske behöver den där pilatescirkeln och mattan för att lyckas? Eller den där dans cd:n "Zumba"? Eller den där maskinen då jag ska stå som en hund som gjort på sig och gunga fram och tillbaka?

Gosh vad positiviteten sprudlade här! Men är ju ute och springer runt med vagnen var dag i alla fall.
Det pluss amning gör väl en hel del. Bara 6 kg kvar!
Ska sluta upp med att vara stöttemedlem hos SATS nu och knata dit. Bebis får ju vara på Mini-SATS.
Så - torsdag kan jag boka, för innan dess är det fullbokat.
Upptagna männsika.

Är det någon mer med denna underbara motivationen här?


2 kommentarer:

Melanie sa...

Hahaha. Zumba går så många gånger om och om igen på morgonen.. Man tror nästan på det snart! Haha.

F R I D A M [freedom] sa...

sv; okej okej ;D den va fin i alla fall!