söndag 29 november 2009

. Första första advent

Då var ljuset tänt. Många ljus är tända här hos oss, men första ljuset för advent brinner också.
Melvin gör debut.

Härlig söndag - började dock lite intensivt då jag var fly förbannad på våra kära grannar som visar noll respekt.

Har en VÄLDIGT lyhörd trappuppgång med trätrappor - och en ingångsdörr som har spända fjädrar som om det gällde livet.
Detta bör man dock tänka på när man kliver innanför vid halv fyra på morgonen.
Men NEJ. Och det tänks aldrig på samma sak vare kväll efter elva.
Och det är i alla fall en familjemedlem som vaknar varje gång.

Så i morse var jag så jäkla arg så vid halv nio smällde jag upp vår dörr, sprang med hårda steg ner till ytterdörren öppnade släppte den så det small härligt, låste upp, och samma sak igen.
Klampade hårt upp igen - jag skulle nog undrar om jag sett någon göra såhär.

Kanske jätte fjantigt - men hell vad härligt det kändes !
Där flög några i sina sängar.

Då så. Fått ur mig detta ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt!
Hade gärna sett dig, men helt rätt. Ge dom dj_vlarna vad de tål!

Puss & kram
Kattis