tisdag 17 november 2009

. Blöt!

Det var den solen det. Inte då - det regnar - som aldrig förr! Vi fick oss en härlig walk över Vinderen och ner Bogstaveien - och blev hemma hos fika idag.
Mycket skönt och avslappnat.
När det var dax att knata ut igen regnade det inte alls! Skönt tyckte Maja - skulle inte ens tänkt tanken - himlen öppnade sig och blöt är bara förnamnet. Så där
droppade vi Karl-Johan och gick hemåt istället. Ser nu att klockan dessutom passerat fem. Vart tar tiden vägen?



Var med om en märklig dagens idag också.
Står snällt och väntar utanför ett bageri då mommy´s var inne och handla gott, då en märklig snubbe dyker upp bakifrån och trycker upp något som ser ut som ett visitkort i ansiktet på mig
"Det du ikke veit, har de ont av" - Trives du i det du har på dig? Hva trives du? (pillar lite på min luva) Jeg bare lurer. Eehum ? Ja tack det gör jag?

Okej att ha åsikter - okej att människor väljer att inte bära päls eller annat från djurvärlden - men hell - håll det för dig själv. Attackera inte folk på stan.

Och han tänkte på pälsen på luvan - hello - tänk på alla gäss i jackan?

Nej detta är inte ens något jag tänker ge mig in på - inte ta en disskussion över huvudtaget.
Det var bara en dagens. Den creepy rösten han pratade med gjorde dagens.

Och för att inte glömma - "Er du turist eller for du snakker ikke norsk?" - Eeh okej det kan jag väl vara. Låt mig vara nu.

Tänk om han hade sett alla får som låg i de sex vagnarna som stod utanför. Ujuj.
Kontentan är - du får tycka och göra det du vill - likaså jag



Inga kommentarer: