onsdag 25 november 2009

. MittIVeckan

Onsdag!
Det regnar igen - f a n t a s t i s k t.

Idag ska jag inte göra mycket superkul - NU ska jag ta tag i vårt hem.
På ytan i alla fall?
Men det är ju så märkligt tråkigt att jag verkligen drar mig.
När jag kommit på plats i mitt nya hem ska jag anlita städhjälp - grovstäd ?
Känner att det kommer vara VÄRT. Har en miljon andra saker jag vill göra än att gå och damma.

Folk får tycka vad de vill - men vad är det ni diskuterar hemma med din sambo?
Precis.

Så istället för att vi ska städa lördagar ska vi göra annat skoj ;-)

Men det är sen det - och nu är NU - och här ser jag knappt min matta - måste ploga bort alla smulor först. Sen kanske dammsugaren orkar ta resten?
Ja mamma - jag är ironisk.

Hade satt fristen till klockan 12 . 00 - DÅ skulle jag börja. Ska jag överraska mig själv och starta nu 11.38? I do.

Hittar ni på något mer spännande idag?




2 kommentarer:

Oskar sa...

Städhjälp låter trevligt! Mina föräldrar kallar mig för polack!

Fru Evelina sa...

haha ja städningen är verkligen det man tjaffsar om mest hemma ;-)!
jag försöker städa undan när lillen sover, skulle nog inte våga ta in annat folk för städning, även om det hade varit skööönt!

kram!