onsdag 3 mars 2010

. Välling or not?!

En del snö på vår baksida ja...

Vad tänker lilla hjärtat på?



Söta Lene på besök. Fin vägg i bakgrunden


Oscar var naturligvis också med : )
En till dag fylld med solsken i vårt liv : )
Våren kämpar!
6 månaderskontrollen gick bra. Dock tycker jag inte det var mycket till "undersökning" men antar att doktorn kunde sitt...
Melvin vill inte ha ersättning längre. Vägrar att ta den. Bara välling duger och det slukas i ett nafs. Finns ingen vällingbotten i den lilla kroppen.
Men denna doktor hade ingen aning om vad välling var (***** Norge!!)
Och sa att jag måste försöka med ersättningen för han måste få i sig mjölk.
Försökte förklara att välling är gjort på mjölk och ersättning bara baserad på...
Men det öran ville hon inte lyssna på.
Fine. Bättre han dricker välling än inget alls!
Å andra sidan bryr jag mig inte speciellt mycket om vad hon försökte övertyga mig om.
Han äter som en häst. I alla fall en liten ponny... Och är över 6 månader.
Vad gör dom som slutar amma vid 6 månader? I Sverige - välling.
Jaja, nog om det. Han både sitter och kämpar för att krypa när handra bara hänger i tutten.. Så tror nog bebis får nog energi!
När vi kom hem igen så kom Lene på besök. Bulle & kaffe och prat! Det är sådant som förgyller dagarna!
Nu ska vi bara vara innan sängen kallar för liten!




Inga kommentarer: