måndag 22 mars 2010

. Lite OstScones

Tänkte om någon har lust att testa några mumsiga scones : )
Dock finns det väl inget nyttigt i dem. Men who cares?

3 dl mjölk eller filmjölk
75 gram smör
150 g riven ost
2 dl grahamsmjöl
7 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
1 tsk salt

Blanda ihop mjöl, bakpulver salt och ost, spara lite ost till att strö uppe på sconsen.

Jag hade inget grahamsmjöl - funkade fint med bara vete också : )

Smula i smöret och blanda till en grynig massa - i med mjölken, och få ihop allt till en deg.

Blir ca 6 stk scones - in i ugnen på 225 grader i ca 10-12 min.

Klart! Saftiga och mumsiga med bara smör - kanske lite sylt/marmelad, för att göra det extra nyttigt!

Testa - lär inte bli besvikna : )

Pssst.. om någon vill ha världens bästa kladdkakarecpet pip till!

1 kommentar:

They days with M and C sa...

Vilken underbar sida du har gjort, kul läsning, kom in på din sida via min kusin Linda, fredriks syster :)
O måste erkänna att jag e e ganska flitig läsare trots att jag inte känner skribenten he he.. =) Kul att läsa om bebis prylar, svenskar i Oslo (jag med) och alla roliga saker som du gør, det påminner mig så mycket om min tid hemma med mina så underbara :)
Men i allfall, tusen tack før kul läsning och før att du gør min dag lite roligare :) och receptet ska prøvas, låter smaskigt :)

:) Johanna