söndag 28 mars 2010

. Mätt & minns


Liten Melvin tre veckor i stl 50


Proppmätt - blev potatisgrantäng, men hade för lite potatis så blev mer en morotlökpotatisgrantäng med grillade fläskkotletter.
Blev kanon gott och resultatet - megamätt!

Sitter och lyssnar på en övertrött Melvin som ska läggas av pappa. Och tittade igenom lite bilder.
Hur kan 7 månader gå så fort? Och hur HUR kan det hända såå mycket på 7 månader....?

Jag hoppas inte att resten av livet kommer susa fram i denna farten gäller att hänga med!

Idag har det otroliga hänt. Det omöjliga - jag har sytt upp gardiner BY HAND.
Jag har trätt igenom tråden genom nålen och sytt. 2 gardiner och det tog mig en timme.
Satt där och funderade tio år sedan sist, vad sa syslöjdsfröken nu - såga igenom nålen genom tråden så ska det gå lätt...

Kyss mig.

Men men I did´t även om det är ett IG arbete så syns det inte - tog faktiskt FAKTISKT samma färg på tråden som gardinerna. Har också fått upp en fotovägg. Blev nöjd.
Ska dit någon mer vit ram sedan är det perfekt. Kommer bild kommer bild!

Klockan närmar sig redan åtta - hur lång tid tar det för en bebis att vänja sig vid en timme fel?

2 kommentarer:

Melanie sa...

Kryper han nu? Gullungen! Jag undrar oxå varje dag hur månaderna bara kan springa förbi som dom gör....? Puss o kram på er!

Melanie sa...

Hehe.. Ja, med stöd går han, inte själv haha!! Men jag vill att han ska lära sig krypa och ta sig upp själv. Han kommer ju runt och bak och sådär. Står på knäna ibland men fram kommer han inte. Men det kommer, det kommer! :)