tisdag 16 mars 2010

. Dagen

Redan kvällen!

Dagen har varit bra. Åkte in till centrum ganska tidigt och hälsade på uppe på kontoret.

Så fick Melvin mat innan vi skulle vidare. Spaghetti & Köttfärsås is the shit.

Den är en favorit och det mesta från HIPP. Annars är det kväljningar och rysningar genom hela kroppen.

Brås på pappa?

Sedan mötte jag upp glada ansikten. Och tydlingen var det babysång som stod på dagens schema. Vi kunde ha varit utan. Vilket kaos!

Tydligen var det en vikarie som höll i det idag - jag kan inte sätta ord på det.

Lägger de 30 minuterna till högen med de värsta minuterna i mitt liv.

Den som håller i sådant borde i alla fall kunna ha någon slags tonkänsla?

Rätta mig gärna om jag tar fel.

Tänk er att börja "Imsevimse spindel" (Petter Edderkopp i Norge?) i ljusaste tonläget som går.

Hur blir det då när man kommer till meningen "Upp stiger solen torkar bort allt regn"

Ja den som lever och testar får se.

Att inte rutorna sprack när 40 västkantmammor galde detta i det tonläget.

Min tanke var mest "Varför, varför sitter jag längst bort från dörren....."

Tyvärr var nog det denna chansen denna babysången fick av mig.

Var hemma igen vid fyra - mat och bara massa bus bestod timmarna innan sängen av.

Att man kan känna sig så varm av ett bebisskratt!

Nu väntar jag på en darling och sedan tror jag sängen ropar högt på oss!

1 kommentar:

Melanie sa...

Haha, underbaaaart!!!!