onsdag 24 mars 2010

. Redan

Kväll!!

Poff gick den dagen. Mest hängt : )

Vi tog en tur bort till Kitty och såg på när andra jobbade. En jobba fyra titta på, så ska det vara i Norge ;-)

Tänkte handla på Maxi, men kände att när lilleman somnande med en gång i bilen så lät jag honom sova. In i garaget och sedan gå bort till Meny blev det istället.

Tur var kanske det - en zinkbytta fick följa med hem som får fyllas av leksaker här nere.

Skönt att ha något där man kan slänga ner allt i så man inte behöver gå och trampa på en stackars kanin eller giraff - bra tänk va!?

Och ville inte ha en standard ful plastbytta när man kan hitta något som faktiskt ser lite nice ut.

Fick en kommentar av en gammal dam bakom mig vid kassan "I en sådan blev jag badad i när jag var liten, ska han få bada i den också"

Njaaa - till badet får det funka fint med en ful plastbytta ;-)

Idag fick jag lagat mat i alla fall - stackars innerfilén har väntat på mig i snart tre dagar.

Vips vart jag mätt idag också.

Melvin strejkar dock lite. Men gröt - fullkornsgröt med frukt från åtta månader (eller när de börjat få de första tänderna vilket Mellepelle fick för snart tre månader sedan)

Den blev en hit.

Så då fick jag väl köpa med mig en sådan hem. Så målen idag fick bestå av gröt och välling.

Ptja - jag är inte heller alltid sugen på kött och grönnsaker!

Har fått massa bra recpet på barnmat från söta Melanie som jag ska testa snart.

Ska bara se till att vara hemma en dag.

Imorgon ska vi hänga på Ultra på Triaden klockan 10.00 för att få frukost. Me,Melvin & Kitty och alla pensionärer. Jag är laddad.

Och på kvällen ska vi äntligen ha en heeeel kväll tillsammans med sötHavva.

Laga lite mat tillsammans - dricka lite vin och prata. I lugn och ro - så länge vi bara ooorkar.

Inga barn - bara en bebis i magen. Men då har man sjåååför i vart fall ;-)

Oj halvåtta hos mig börjar NU!

Inga kommentarer: