tisdag 27 oktober 2009

. VILKEN dag








Verkligen haft en toppen dag. Och vädret kunde inte ha varit mer på vår sida.
Helt proppfull med energi! Och det jag är mest happy för - inga minusgrader - snarare midommarvärme.

Vi tog turen ut till kära Bygdöy.
På vägen passerade vi, eller ja passerade är väl kanske fel ord, "lagersalg" hos Friis&Co.
Så nu har Maja - sparat - pengar.
En mössa+halsduk och en (ehum) väska rikare.
Kan vara smart att ta "bakomvägar" - sometimes.

Blev en skön promenad ut till "Hemma hos" - svenskt café ute på Bygdöy.
Där man får lov att köpa allt. Till och med bordet du sitter vid. Kul idé, och man blir väl lite hemma bland dalahästarna och knäckebröden(?)

Men fantastiskt mysigt, det låg verkligen en "hemma hos" feeling över hela stället.


Att vandra där ute bland de stora villorna, med porschar, hummrar och landrovers susande förbi slår tanken mig - tror ni de är lyckliga?

Jag hoppas det. Eller är det mycket som bara är fasader också?
Jag hade MER än gärna bott där. Gångavstånd till centrum, stranden runt hörnet och naturen utanför fönstret. Men jag vill kunna göra mer än att bo. Jag antar att man måste, ha x antal miljoner på banken för att kunna leva ett normalt liv - och bo på Bygdöy.

Jag vill gärna till slut hamna på ett sådant ställe - där man har ALLT runt hörnet.
Ska man hamna där - då får vi jobba på ;-)

Eller börja satsa mer på deltidsjobb på lördagar - LOTTO.

Men - ni vet att man alltid börjar någonstans.
Och det är precis det vi har gjort, och visst har vi kommit en bit.
Och resan har precis börjat.
Spännande.

Inga kommentarer: