fredag 30 oktober 2009

. Helg helg helg






Då var det fredag. IGEN.
Kan inte förstå vart dagarna tar vägen.
Igår var en mycket lyckad dag, full av dejter.

Mötte upp sötaste Havva vid tolv tiden för kaffepause på Brenneriet. Skönt där i höstens sista solsolstrålar. Därefter lyckades man med ett litet jobbinslag innan vi puttade oss ner mot staden.
Mötte upp Emma, och blev några timmars prat.
Innan det var dax att möta upp min kära gamla klasskompis från grundskolan.
Väldigt trevligt, sist vi såg var någon gång på gymnasiet, men kom väl fram till att det var 6 år sedan. Men kändes som igår.
Gick ut och åt lite och fick ett glas rött. Uppskattat. Och fantastiskt kul att prata så mycket "DÅTID" - snacka om att denna människa hade ett minne som heter duga.


Och skrattar så när jag tänker tillbaka på de människor som trodde sig alldeles för mycket, som levde för att trycka ner andra. När man nu får höra vad det blivit av dessa idag, skrattar jag så jag får tårar i ögonen. Grattis säger jag. När jag fick se den värsta ragatan av dem alla stå här i en förort till Oslo på IKEA höll jag på att dö av skratt. Och såg lika hemsk ut som alltid, hemska dreggelmunnen - som spottade galla - och bara trodde att hon såg bra ut och var något. Och när jag då får höra att folk faktsikt mådde dåligt på grund av dessa FÅ blir jag verkligen piss. Och varför såg man inte det eller förstod det för 10 år sedan?

Men det som är så väldigt kul.
Är att dessa personer kom ingenstans.
SÅ kan det gå.

Glad att man alltid varit självsäker och aldrig behövt trycka ner andra för att hävda sig.
Och att dessa männsikor är likadana som vuxna?
Märkligt
NU ska jag duscha sedan ska jag skynda mig för att hinna träffa söde Camille fra Danmark;-) Branäs snyggaste guide



Inga kommentarer: