tisdag 2 februari 2010

. Spruta & Barnehageplass

Då var det gjort! Gick bättre denna gången än förra. Inte riktigt lika många tårar.

Men när jag frågade om de kunde sticka bägge samtidigt fick jag till svar "Nejnejnej - måste trösta emellan"

Eeh jaha - jag tänkte att det kanske skulle räcka med att trösta en gång då om det bara blev ett "plågotillfälle" Men men. Det gick!

Såg i förbifarten en liten affisch på helsestasjonen om en nyöppnad barnehage ett stenkast bort. En svensk grundare : ) I Norge har vi matpakke med oss överallt men här var det egen kock och riktigt MAT. Husmanskost som de skrev på hemsidan.

En privat barnehage i ett jätte stort fint hus med JÄTTE tomt och ladugård. De hade eget grönsaksland där de odlade med barnen och massa mer. Jag blev SÅLD, ringde och pratade med dem och nu har jag sökt. Den som första val och sedan fyra andra privata dagis. Så då håller vi tummarna för FÖRSTA valet.

Nu får det bli lite kramar med en nyvaccinerad kille.

Psst - helsesöster sa också att jag kunde börja borsta tänderna på barnet?

Innan de knappt kommit upp. Ooh jiises. Jaja köpte väl en liten tandborste då.

Inga kommentarer: