tisdag 23 februari 2010

. Cleaninglady - inte min grej

Jahopp. En hel dag till städning. Åååh jag är ett så stort OFAN av städning.

Men naturligtvis förstår jag som de flesta andra att man får bita i det supersura äpplet and do it.

Känns ju bra nu.

Hade det varit sol och inte snöstorm hade jag nog gjort annat idag ;-)

Brukar ägna söndagar åt detta. Men nu var vi ju inte hemma i helgen.

Hängde upp de första gardinerna också. Jepp - bättre sent än aldrig.

Hejhelooo ett nytt rum ja.

Då återstår bara kläder. Maskiner går - det hängs upp. Sedan blir det vika och sortera och lägga in (kanske stryka det som behövs). Ibland tycker man inte att man har NÅGOT att sätta på sig. Varför är det då dessa tvätt/tork/vikain berg av kläder?

Nu är jag superhungrig. På menyn idag blir det pulversoppa. Som jag dock älskar. Bästa är att tillägga en hel hög med färska ting. Vips - super god soppa att doppa ostmackor i.

Mot den nystädade spisen.

1 kommentar:

patrise sa...

Jaaa du skulle ha varit med! Vi pratade om att det blir en hel helg för mig när jag kommer å hälsar på och sover i emmas lägenhet och så kommer vi å hälsar på. Men fudnerar på utgång då åxå, då måste du följa med ut!!!! Puss!