torsdag 7 januari 2010

. Näst sista natten!

Nu närmar sig flytten med stormsteg.
Vi ska göra det sista toodos imorgon som handlar om "papper" och saker man "måste".
Sedan blir det att börja packa och köra.

Helt galet - det händer NU.

Samtidgt blir jag lite vemodig när jag bara har två nätter i mitt nuvarende hem kvar.
Där det hänt mycket. Här som Melvin växte i magen och detta var där han kom hem till första gången. Många minnen i väggarna.
Men - mot nya minnen och många kapitel som ska skrivas!

Men blir det som vi hoppas så stannar den i alla fall inom "familjen".
Håller tummar och tår.

Blev en Sushi middag SOM jag har längtat efter denna godaste Sushin. Mmm nästan kastade i mig allt av förtjusning. Ingen slår Japo Sushi på Frognerveien. Nono.

Nu sitter jag och lyssnar på en pladdrande bebis som håller på att falla in i sömnens land.
Men vill inte riktigt släppa taget. Underbara glada unge!

Förresten! Fick DEN bilden av hur jag vill ha det i huset - yes, en vägg ska bort - ett STORT bord ska inhandlas - vi ska byta kök (ganska omgående, för det svarta kommer nog gå mig på nerverna) Och sen soffa och fotöljer - har en kanon bild i mitt huvud. LÄNGTAR.

Har jag sagt det eller?

3 kommentarer:

Carolina sa...

Tack snälla du för fin kommentar!

ahnna sa...

Komiskt att just du tipsade, för jag har suttit och läst din blogg länge nu. letade efter bilder på det nya huset men hittade inget. Gud blir ju riktigt sugen på att flytta till norge och skaffa kids när jag ser dina bilder och läser =)...

Hoppas allt är bra och att ni kommer trivas super i det nya hemmet..Kram ahnna. By the way, ska kolla upp det tipset.. thanx

En familj på fyra. sa...

Sushi blev det på oss oxå igår på samma ställe :) Fantastisk god sushi. Där åt vi ofta då vi bodde på lökkeveien mitt emot amerikanska ambassaden innan vi flyttade i hus.

By the way ,,, åker in till Riksen nu på kontroll slemmproppen har gått och vattnet rinner ... Rier var 5-7 minut ;) ...

So long ... Hoppas på fredags barn ;)