söndag 31 januari 2010

. Hur går det för karlarna?

Ibland funderar jag en EXTRA gång vad grabbarna funderar med?
Inte när det gäller allt - men en del är tydligt.

Som när pappa Fredrik skulle gr Melvin gröt en kväll - "Hur ska jag göra då? SKa han ha något till" Ja jo ta puré till det älskar han....

När de sedan kom upp på övervåningen frågade jag - gick det bra? Tog du katrinplommon eller?

"Naae jag tog gulrot(morot)&palsternacka"

Va? Haha okej, men det är ju liksom middagen - blandade du det med gröt?

"Ja men va fan han åt ju! Och du sa puré!"

OKEJ.

Och nu skulle morfar göra varm macka till mormor - ni vet i en toastroaster - lite muttrande innan "Sådant här gör inte jag"
Men okej - la sig och gjorde en. TACK sa mormor.
Efter några tuggor - MEN är det ingen skinka i? Är det bara ost?

"Ja men va fan man kan väl inte sitta och häva i sig...."

Ibland funderar jag bara hurn tankegången EXAKT gick till...

2 kommentarer:

Unknown sa...

HAHAH! Moroots pure på gröt låter fint. Hahah www.emmgus.blogg.se

Anonym sa...

Jag vill ju inte skrämma upp dig, men det där är en fråga som du kommer få återkomma till måååånga gånger i ditt liv.....
Som nån jag känner sa: Ibland känns det som att livet skulle vara lättare om man var lesbisk... :-)

Men vi älskar ju våra karlar ändå och skulle ju inte vilja var utan dem eller hur? Vi får helt enkelt bara lära oss att leva med dem...
Puss från storasyster!