fredag 4 december 2009

. Morning snöiga fredag!

Fredag - IGEN - Lovely!
Och idag snöar det - singlar ner en hög med vita flingor - Ptja det hör december till.
Men är inte det STÖRSTA fanet av snö. I lagom mängd och tid är det underbart, och naturligtvis där det absolut ska vara - i fjällen.

Men behöver inte vara snö i ett halvår. Varit närapå några gånger.
Då är jag less. Mer än less.
Nog om mitt snötänkande.

Idag på familjens schema står först bankbesök sedan farbror polisen på Majorstuen.
Sedan ska det bakas!
Lussekatter står på schemat - och kanske något julgodis?
Nu när jag äntligen lyckats komma ner på 60talet igen när det gäller vikten så kan man ju gardera sig att det inte blir mer på en stund!

Hoppas jag får tag på saffran, annars får det vara, är lite osäker på om man kan få tag på det i detta landet, låter märkligt men hört något om det innan?

Då får det vara. Men har en här hemma som säger "Meen jag tycker inte om saffran"
Ääh - sluta fjanta dig det gör du VISST.

Välkommen sköna sköna sköna helg : )

1 kommentar:

Daniel sa...

ååh baka nåt riktigt gött vetja!