söndag 23 maj 2010

. Att älska helg!

Är så skönt att det i princip är lördag här idag : )

Annandagpingst imorgon. Tack Norge för att vi får vara lediga på både nationaldagen och annandag pingst.

Igår tog jag och Malin en tur till IKEA. En ganska snabb tur. Men blev köpt det som skulle.

En fin barngarderob till Melvins rum. Och rullgardin.

Spegelgarderoben som stod där inne var stor - och tyckte inte den passade på ett barnrum. Så den plasserade vi i den stora "garderoben" i hallen. Passade perfekt.

Paus - ska bara ta sonen som just nu plockat ut allt ur en låda - bakplåtspåapper allover.....

Såå. Back. En herre som är överallt på två röda.

Efter IKEA tog vi en och en halvtimmes powerwalk runt sjön. Väl hemma igen blev de ingen grillmat. Gjorde pannkakor till ett helt kompani med fruksallad och grädde till.

Dock bojkottar mina kära hjortronsylten som för mig nästan är ett MÅSTE till pannkakor. Så är det med norrländska gener....

På kvällen blev det lite mer träning för mig sedan var sängen så lockande. Lite märkligt att inte ha en liten Melvin vid min sida - som faktiskt varit nära i ett och ett halvt år. Men samtidigt väldigt skönt att inte tissla och tassla och vara försiktiga så att inte väcka.

Han är verkligen stor nog att ha eget rum. Vid åtta månader skulle det absolut vara dags!

Och det tyckte tydligen han också.

Ska pyssla där idag också. Ska knäppa en bild eller två!

1 kommentar:

Melanie sa...

Hallå! Guuu så fin han är! Ni ser ut att må bra. Hehe, ja dom små är verkligen överallt och ingenstans på 2 röda. Men det är väl så det ska va!! Ha det lovley snyggo. Pusses.