söndag 10 maj 2009

. Nu vet jag vad suget är




Cheeseburgare. Från McD.

Där har ni det. Det magiska suget som alla med kula får tydligen.

Mitt är konstaterat nu. Helt klart är det den svettiga lilla rackarn.


Igår blev det en klassisk vaktlördag. Jag kan säga att jag är otroligt glad att jag inte hade den själv.
Började halv åtta med att ungngen i vår största butik valde att ta förtidspension.

Inte så lägligt
Men vi löste det mesta. Inte för att vi fick igång den. Men fick
packa in bagare och bakverk och köra nedöver karl-johan till nästa butik.
Det löste sig tillräckligt just den stunden.

Flängde sedan hit och dit. Avslutade med en tur till vår med dagen nyöppnande butik på Linderud.
Fint. K var nöjd och lika söt som vanligt!

Orkade knappt hålla ögonen öppna, drog ner rullgardinen och kröp under täcket när jag väl var hemma, somnande
nog innom 5 minuter. Hade svårt att vakna sen.






Fredrik kom hem med mat. Lagade bakad potatis och grillad pepparbiff.
Gott. Lite godis, Babben, Uggla och en dusch senare var jag ganska nöjd.



Idag har vi kört runt en del, tittat på lite olika bostadsområden och letat efter Plantagen.
Gav upp med att hitta den som vi hade tänkt, när till och med GPS:en gav upp, så åkte vi till Hellerudsletta, dit vi
iaf hittade.


Skulle ju ha några blommor som jag kunde plantera i mina stora glaskrukor.
Hittade fina lila, och tre ljusrosa ljuslykotor i mosaikglas.






Så planterade vi lite när vi kom hem. Blev fint.



Det lila passar bra in i sovrummet : )






Nu är det middag, blev färskpotatis köttbullar brunsås och lingon, med grönsallad.
Riktig svensk husmanskost.
Gjort lite efterätt också :)
Chokladmousse och grädde. Mumma :)
Jobb imorgon igen! Yes.

2 kommentarer:

This Is Me sa...

Söta små blommor du köpt Maja.. Har du börjat "boa" ? =)
Och maten ni ska äta faller mig i smaken. Blev sugen igen nu,trots att jag precis ätit =/

kram

Maja sa...

Jaa visst var dom fina ;-)
Ja det kanske jag har haha, med blommor iaf! Men brukar få ett sug efter det varje vår. Så just nu kan jag inte avgöra vad som är grunden ;-)

Saknar dig hjärtat!!

Puss