torsdag 31 juli 2008

.Vilka dagar!

Vart ska man börja nu.
Haft en underbart härlig helg, med sol och bad
och partaj för min kära Lene ute i Nittedal på lördag.
Som avslutades på HardRock, Karl-Johan.
Kvällen förgylldes av de underbara.
Blev massa god grillmat lax till damerna och kött till herrarna.
Efter en vinglande marsch hemmåt sådär vid halv fem
(Två calzone senare och två 7eleven besök + ett kinderägg rikare)
Blev det några få timmars sömn innan Maja tvingade upp baby vid halv elva
och stod redo för stranden!
En lång skön dag på Huk tillsammans med Lene & Alv + lillebror.
Resultat trötta och bruna men fyllesjukan var som bortblåst.
Grillade även denna dag, men pölse i lompe. Fast trök svenskarna insiterar på bröd : )
Nej uj nu ska jag springa och köpa smootihe från smoothie x change till mig och gull Havva!
får fortsätta uppdatera senare! Igår var också en dag jag aldrig kommer glömma!!
Sådär, back.
Har precis gjort iordning en underbar hemmalagad pizza som väntar att få gräddas.
Sätter in den när baby kliver genom dörren.
Ja men det jag tänkte berätta om var gårdagen.
Vid halv elva ringer baby och skrattar och frågar om det är
bombhot mot Metro?
Va? Jag undrar vad han sluddrar om och han pratar halvnorsk samtidigt som han skrattar,
så tänkte väl att det var väl något grabbarna tusslat ihop.
De skulle till McD och äta.
Men ett tu tre stod de framför disken hos mig.
Jaha?
Jaa vägen var avspärrad mot McD så de åkte in på Metro ist.
2 sek senare kommer en byggarbetare och säger att det sitter en
snubbe bakom ICAMaxi med bilen full i sprängämnen och ett stearinljus i näven?
Ehu? Okej....
Jaa och så var det. Action på jobbet den dagen vill jag lova.
Med krypskyttar i buskarna och hellikoptrar runt i luften.
På mitt jobb!
Vi stod där inne på Metro Center helt oventande, medans detta var de enda som sändes
på nyheter och radio.
Och denna stackars kille som satt där bak i sin bil, utanför polisstationen hade fanimej
en stor hemmagjord bomb också.
Inget påhitt.
Men polisen var väl duktig och fick honom efter fem timmar att ge sig.
Motorvägar stängdes sopstationen evakuerades men där stod vi.
Men tudligen var vi trygga mitt i centret?
Ja, haha det är lite skrattretande.
Men hemsk, visst.
Nej nu blir det kose kväll med röda vinet och pizza : )
God afton!

Inga kommentarer: