tisdag 22 juli 2008

Tillbaka




Sommarångesten har anlänt tillsammans med solen.
Grattis : )

Det är underbart att jobba i mitten på juli, underbart!
Sommaren har tydligen kommit till Oslo, igen.
Tillsammans med ångest över att man faktiskt lär jobba.
Men är väl inte ensam.


Får blicka tillbaka till en underbar men kanske allt för kort semster dock.
Önska att man kunde vrida tillbaka tiden.
Har ni tänkt på vad underbart det var med sommarlov?


Samma dag man stod på trappen utanför skolan på dagen då sommarlovet starta
anlände den underbara sommaren.
Är det bara något jag fått för mig?

Att mina somrar alltid var fyllda med sol bad och doftande gönt gräs mellan tårna?
Jag kommer faktiskt inte ihåg, men vill komma ihåg att det alltid var fint.
Ljumna sommarkvällar.


Men men, nu är vi här, jag är här.
Jobbade någon timme extra idag. Fick styra upp lite och ta ett litet möte men en
av mina små änglar på jobbet.

Det är inte alltid lätt att veta vad man ska göra, Om besluten man fattar är de rätta.
Vet aldrig vad som händer imorgon.
Men vad min lilla guldlock än väljer kommer det nog bli väldigt bra.
Man får stötta som både chef och vän.
Säga tankar och idéer utifrån båda roller.


Nej, en tråkvardag idag också, Hade tänkt att fara ut till Huk sola och läsa,
men lagom tills jag klev ut från jobbet kom molnen. Men är varmt.
Lär väl bli åska ikväll med, Oslo, Oslo, Oslo.


Nej det blir att tvätta och vänta på babe.
Drömma sig tillbaka lite kanske?
Sakna lite. Saknar er alla mina nära.


Underbara semster....

Inga kommentarer: