onsdag 23 juli 2008

Good day : )



Idag var en bra dag.
En dag som kändes i magen att den skulle vara helt lagom bra
Har dämpat min sommarångest med några timmar på stranden.
Dock var halva världen också på Huk.
Är det Oslos enda fina "strand" tro.
Eller är det den alla svenskar känner till tro?


Hörde faktiskt inte ett norskt ord.
Det är väl vi stackars svenskar som är här nu, alla norrmän
är väl hemma i Strömstad.




Klockan är snart sju och termometern visar på 27 C
Nu är det dax att njuta!
Var total kaos där ute. Hade tur som norpade en parkering lite fort
och gled osynlig ner mot stranden bland ett hav med människor.


Dessutom hittade jag en helt egen liten klyfta längst ut på Hukodden.
Där kunde jag sola och läsa ifred halvnaken.
Vad folk får panik så fort någon ligger och solar utan överdel.
Går STORA omvägar och blir helt generade.
När linnet åkte på starx innan jag skulle gå, klev de nästan på mig.
Märkligt.




Låg där iaf i min ensamhet och började läsa en bok.
När jag bestämmer mig för att vara "rastlös" är det underabrt.
Men bara när jag själv verkligen vill.
Boken visade sig vara bra och kom halvvägs.
Får väl ta andra halvan imorgon.




Vädret tycks hålla i sig, så jag får väl planera mina eftermiddagar till stranden.
Låtsas att det inte är två tusen människor runt mig.
Som jag inte känner en kotte av.

Har fått bättra på semsterfärgen iaf!
Det är inte helt kört.
Nej nu blir det duschen och vänta på baby.


Blir nog en promenad ner till Aker Brygge sen.
Hoppas på god glass också!




Någon som inte har mycket att göra imorgon efter kl 14 kan ju alltid
bli med mig till Huk för lite sol och bad. ;-)

Huk i maj.


Nej ska leva på min positiva inställning till rastlöshet en stund till!




God kväll


Inga kommentarer: