fredag 23 april 2010

. Godmorgon helg

Godmorgon från en trött Maja.

Sitter och gäspar och dricker kaffe. Melvin ville upp klockan sex idag - vilken vana.

En repris på gårdagens lååånga sovmorgon var inte at fundera på.

Att han dessutom yrat runt om en full höna halva natten gör mig inte piggare.

Men vaknar säkert till liv - snart. Tänkte lägga mig på soffan och blunda hårt en stund. Melvin har slocknat igen. En rinnande näsa på lillknodden är säkert en anledning till den fulla hönan.

Än så länge skiner solen - tror den tänker försvinna bakom mol senare - enligt TV4. Men det skiter jag i idag. Idag ska den nya grillen invigas. Punkt.

Det är ju gas. Så behöver ju inte oroa mig för regn som ska släcka glöden.

Middags gäster kommer. Och bästa - vår Emma. Allas vår Emma. En flaska vin och Emma.

Ja nej men det låter som ett lovely fredagsrecept!

Godmorgon alla pigga! Trötta med.

1 kommentar:

Melanie sa...

Asså, han tar fart själv? Sötungen!! Tex har med en tand på g däruppe. Eller den har spruckit ut. Fast det är den brevid framtanden. Det går så fort att jag inte hänger med!! HAHA. Puss & kram på er.