måndag 15 juni 2009

. God första semsterdags morgon



Jaha då var semstern igång!
Klarblå himmel och sol. Som det ska vara.
Så som det alltid var.


Vet inte varför jag fått för mig att alla mina sommarlov var varma och soliga?
Samma dag som vi sjöng i Vallhamrakyrkan och fröken sa något fint, fällde en tår,
så var sommaren här!

Solen värmde syrénerna blommade och allt var perfekt. Det var SOMMARLOV!
Hur vi blev innpackade i bilen och körda till västkustens pärla och där var det bara att börja bada, sola cykla i 10 veckor?


Fattar inte vart jag fått detta ifrån, romantisk bild.
Kommer ihåg det jag vill komma ihåg. Det är nog tydligt.
Men postivt att jag tänker på det som varit underbart!
Och valt att komma ihåg det och sätta på kanal ett!



Jaa nu sitter jag här med min goda frukost, knäckebröd med avokado, kokt ägg, fil med rågkuddar och jordgubbssylt :) Kaffe på det. Mumma. Älskar att sitta och njuta av frukosten lääänge.

Väntar på Emma också. Idag blir hon också norsk!

Så det kan bli!

Igår var en skön parkhäng dag. Köpte massa tidningar, körsbär och glass.

Sen bara låg vi där i solen, läänge.

Sen blev det söndagsmatlagning. Gjorde en super god köttfärspaj! Mumma!

Och efterrätt :) Blåbärspaj. Ja blev paj på paj. Men gott var det!

Nej! Dax att göra mig till människa.

Jalla jalla.


2 kommentarer:

This Is Me sa...

Vi som har så gimla kallt här.. Skänk lite värme hit oxå då.. =)

Puss

Alexandra - Gravid - I väntan på Neville sa...

Åh, skönt att höra, vägde ju bara 50 innan och nu är jag uppe på 69, helt normalt att gå upp i vikt som gravid, särskilt när man vägde så lite, kroppen går ju först och främst upp det den behöver (eftersom 50 kg är lite för lite) men ändå känns det tungt att gå upp så mycket så snabbt!

Kram